Πρώτες Εκτιμήσεις - Ανθρωπιστικές Σπουδές - Πανελλήνιες 2017

Είμαι σίγουρος ότι περιμένετε με ανυπομονησία τις εκτιμήσεις για την φετινή χρονιά και επειδή η προσφορά πρέπει πάντα να έρχεται σε αντιστοιχία με την ζήτηση, δεν θα σας στερήσω κάποια πρώτα δείγματα όσο αφορά τις φετινές βάσεις. 

Πριν όμως γίνει αυτό, θα ήθελα να σας τονίσω ότι πριν κοινοποιηθούν τα επίσημα στατιστικά επιδόσεων σε κάθε μάθημα αλλά και η κλιμάκωση των συνολικών μορίων των υποψηφίων, δεν μπορούμε να εξάγουμε ορθά συμπεράσματα, παρά μόνο γενικές κινήσεις των βάσεων στις διάφορες ομάδες προσανατολισμού, βασιζόμενοι στη διαίσθηση και στην "αντικειμενική" ευκολία/δυσκολία των φετινών θεμάτων.

Ας ξεκινήσουμε.

1ο Επιστημονικό Πεδίο - Ανθρωπιστικών, Νομικών και Κοινωνικών Σπουδών

  • 1ο μάθημα (x330) - Αρχαία Ελληνικά 
Τα θέματα στο σύνολό τους θεωρήθηκαν βατά και προσπελάσιμα από έναν καλά προετοιμασμένο υποψήφιο, καθώς και διακρίθηκαν από σαφήνεια στη διατύπωση με εξαίρεση τα ζητήματα Β1, Β2 που υπήρχε κίνδυνος νοηματικής επικάλυψης. Βάσει των περισσότερων φιλολόγων, το άγνωστο κείμενο δεν παρουσίαζε δυσκολίες στη σύνταξη, οι γραμματικές και συντακτικές παρατηρήσεις δεν παρουσίαζαν ούτε αυτές δυσκολίες. Όμως, προσοχή έπρεπε να δοθεί από τους υποψηφίους, στην ορθή αποτύπωση των εννοιών στο άγνωστο κείμενο, το οποίο απαιτεί υψηλό επίπεδο εκφραστικής ικανότητας. 

  • 2ο μάθημα (x270) - Ιστορία 
Τα θέματα διακρίθηκαν από τη μεγάλη έκτασης τους, κάλυπταν το σύνολο της ύλης και κρίθηκαν από τους φιλολόγους προσιτά στον καλά προετοιμασμένο μαθητή. Είναι σαφώς διατυπωμένα, χωρίς δυσκολίες κατανόησης. Τέλος, στην 2η ομάδα, αξίζει να επισημανθεί ότι τα θέματα απευθύνονταν σε μαθητές που έχουν κάνει πολύ καλή και λεπτομερή εξάσκηση στην ανάλυση μεγάλου όγκου πληροφοριών από τις πηγές και στον συνδυασμό των απαραίτητων ιστορικών γνώσεων με τις κατάλληλες πληροφορίες από αυτές.

  • 3ο μάθημα (x200) - Λατινικά 
Όλες οι γραμματικές και συντακτικές ερωτήσεις στηρίχθηκαν στη θεωρία του σχολικού εγχειριδίου, προϋπόθεταν όμως επαρκή προετοιμασία και συνδυαστική ικανότητα από τους υποψηφίους. Συνολικά, τα θέματα θεωρήθηκαν ότι απευθύνονταν σε πολύ καλά προετοιμασμένους μαθητές που έχουν κατανοήσει και αφομοιώσει τη θεωρία της γραμματικής και του συντακτικού. 

  • 4ο μάθημα (x200) - Νεοελληνική Γλώσσα 
Η διασκευασμένη ομιλία του Γ. Σκαλκέα, αν και θεωρήθηκε σωστή επιλογή, χαρακτηρίζεται από την μεγάλη ποικιλία και σαφήνεια των νοημάτων. Εντούτοις, απαιτούσε σωστό χειρισμό των τεχνικών πύκνωσης προκειμένου ένας υποψήφιος να συνέθετε μια άρτια περίληψη. Ο συνδυασμός των ασκήσεων κρίθηκε ως μέτριας δυσκολίας, αρκετά πρωτότυπος (με το ασύνδετο σχήμα) αλλά ταυτόχρονα απαιτούσε πολύ καλή προετοιμασία των μαθητών στις λεπτομέρειες της θεωρίας, και της τεχνικής της ύλης της Ν.Γλώσσας συνολικά σε όλες τάξεις του Λυκείου. Ως προς την αξιολόγηση της παραγωγής λόγου, το θέμα θεωρήθηκε εντός των διδαγμένων της τρίτης λυκείου και βατό, που όμως δεν προσφέρεται για υψηλό επίπεδο πρωτοτυπίας και δημιουργικότητας από την πλευρά των υποψηφίων και οι υποψήφιοι θα έπρεπε να είναι προσεκτικοί ώστε να μην οδηγηθούν σε λογικές αντιφάσεις, καθώς και να μην "βγούν" εκτός θέματος. 

ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ

Συνολικά, εν σχέσει με την περσινή χρονιά, δεν είχαμε μεγάλες διακυμάνσεις ως προς την δυσκολία των θεμάτων στα μαθήματα αυτής της ομάδας προσανατολισμού. Κρατώ, βέβαια, τις επιφυλάξεις μου ως προς τις επιδόσεις στην Έκθεση, που δεν αφορούν μόνο αυτή την ομάδα προσανατολισμού. 

Το γενικό κλίμα φανερώνει μια ήπια πτώση των βάσεων, αφού έχουμε αντικειμενικά δυσκολότερα θέματα στα Λατινικά και στην Ιστορία. Όλα θα εξαρτηθούν από τις επιδόσεις στα Αρχαία αλλά και την Έκθεση, που αποτελεί από πέρσυ το μάθημα "κόφτη" υποψηφίων ειδικά για τα υψηλόβαθμα τμήματα. 

Χρήστος Πάτσης
Email επικοινωνίας: christos.patsis93@gmail.com 



Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Κάθε τέλος είναι μια νέα αρχή

Ανάλυση Επιδόσεων στα μαθήματα Ανθρωπιστικών Σπουδών (1ο πεδίο Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Επιστημών)

Εκτιμήσεις Τμημάτων 2ου πεδίου - Θετικών και Τεχνολογικών Επιστημών